TA UT TAMPONG

Har du problem med att ta ut tampongerna är du inte ensam!
Det är faktiskt väldigt många som har problem med det.
Men man lär sig.

Det enda man ska göra är ju att dra i snöret så glider tampongen sagta utåt.

Vissa får riktigt ont eftersom man är för torr.

Då är tampongen förmodlingen inte ett bra val.

Jag brukar använda tamponger och det går riktigt bra.

Märket på mina tamponger är OB pro comfort.

  

Hade tänkt berätta om en gång då jag skulle prova ett nytt märke på tamponger.


Jag förde in den och kännde sen att det inte gick så bra så jag tänkte ta ut den,  hela tampongen liksom gick sönder inuti mig.
Jag fick panik och började använda hela handen för att få ut den.
Att gå till gynekologen var ju inte vad jag hade tänkt att göra här näst.
Men sen fick jag ut den och förde in en av dom vanliga jag använder efteråt.
Några har inte ens kunnat få ut den eftersom den inte vill neråt eller att man inte hittar tråden.
Riktigt ont gör det om man är torr.
Men att ta ut tamponger är inte något man borde vara rädd för, riktigt enkelt när man komit igång.

Dom flesta kan använda tamponger men man väljer det man tycker ät säkrast själv!

 

Kan du inte ta ut den går du till en gynekolog och tar ut den direkt.
Är det stängt kan det finnas på vårdcentralen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0