BINDOR

Bindans egna funktion är att man klistrar fast bindan (det är klister på denns baksida) på sina trorsor så fångar bindan upp alla mens utanför kroppen.

Det finns massor med olika bindor!

Bindor med vingar, utan vingar, string bindor, bindor som luktar gott, tjocka bindor, tunna bindor.. finns säker fler men det var några jag kom på nu.u.

Dit pilen pekar är vingar (för er som inte visste).

Dom hjälper till att hålla bindan på plats och gör så att troskanterna inte råkar få blod på sig. Personligen skulle jag rekomendera vingar!

Varför finns det så många olika då?

Alla vi är ju olika så det måste finnas olika sorter för alla.

Det finns ju flera stycken att välja mellan när du är på konsum och ska handla bindor.

Men varför tar du samma paket bindor som du alltid gör?

För det är DIN sort.

Det är den sorten som du gillar bäst.

Dom andra sorterna är ju för andra.

Själlv gillar jag att variera lite.

Jag brukar köpa natt bindor från always, tunna bindor från libresse och ett paket trosskydd från något okänt märke.

Fast nu använder jag mest tamponger men det hännder ju att jag använder bindor.

Det här är det som är bra med bindor:

  • Man kan inte bli sjuk av dom. Med tamponger kan det t.ex bli infekterat eller så.
  • Det känns säker met nattbindor när man sover.
  • Trosorna blir inte blodiga.
  • Det är kul men designer bindor och vissa luktar gott.

Det här är det som är dåligt med bindor:

  • Dom är stora så det är svårt att gömma dom, jag menar det är lättare att ha en tampong i fickan än en binda.
  • Om det kommer luft i kontakt så luktar det hemskt.
  • Det är obekvämt och gegit.
  • Man kan inte bada med dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0