kan man bada vid slutet av mensen?

nu är det en tjej som frågat mig såhär `` jag brukar ha mens i 5 dagar ungefär. men om man åker och badar med klassen då man har mens på dag 4-5 alltså då man inte kan föra in en tamponf för att det är för lite mens, hur badar man då?´´
så löd frågan och jag har själv klart svaret!
- man kan bada i slutet av sin mens, att använda en tampong eller att inte bada har bara med att det kanske kommer blod i vattnet och det kanske inte är så kul och blodet är just bakom DIG.
så självklart att man kan bada då, man gör ingen skada alls.
så ha så kul.

sedan måste jag bara berätta om en liten grej som hände idag.
jag om mina kompisar, 2 tjejer och en pojkvän till en av dom.
hon med pojvän får kallas A och den anadra tjejen kallas T.
jo A hade gjort illa sig i handen väldigt mycket, infekterat och så.
så alla vi 4 drog till skolsystern och då hade jag sagt innan att jag skulle fråga om tamponger för kul.
det är ju extra kul när killen är med ;)
men då grog vi dit, hon sa hej, alla vi 4 stog där och ja ba: jag behöver tamponger.
systern sa bara okej här inne på toan finns de.
och jag skrattade inte äns! 
men då var det en toa där.
systern ba till killen: och du hänger på.
haha det var ganska kul, han liksom följer med när hans flickväns kompis ska fixa tamponger.
men jag gick in på toan och sa åt T att komma.
för det fanns alla möjliga sorter!
alla slags bindor, tamponger och trosskydd man kan tänka sig!
nästa gång tar jag med mig väskan för att väräka i mig massa! hihih
men jag tog en sån här liten tampong påse med 4 i.
dom ligger faktist fortfarande i fickan :)
skolsystern äger! 

frågor elr funderingar om mens så är det bara att fråga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0