3/5

sorry för att det inte blev 5 inlägg igår men vi hade ingen internät..


ibland kan livet kännas helt menings löst när man har mens.
man vill bara sitta hemma om kolla på tv.
dom flesta vill de iaf.
men jag vill att var och en tänker dagen dom har mens som en helt vanlig dag och du borde inte slössa bort den.
mens må vara äckligt, blodigt och helt ... BLÄ!
men den är något naturigt, ett sett att säga att du mår bra.   -   har du hört den här meningen för? :)
men det är sant. tänk dom som sitter 16 år och aldrig fått sin mens. dom längrat ju, dom känner sig helt ovanliga och stressar mycket.
får man mensen vid 9 års åldern hinner man vänja sig vid den och det är ju faktiskt ganska bra.
jag menar dom du får den när du är 13, blir du kanske van vid 15 års åldern men om du får den när du är 9, blir du van vid 11. vilket är bättre, då behöver du ju inte beskymra dig massor.
alla vi är olika och får inte mensen samma dag.
jag fick den när jag var 12 år 6 månader och 2 dagar.
alla är olika.
men äns fast man haft mens mer än 1,5 år så betyder det inte att den blivit regelbunden som några tror.
det kan ta upp till 5 år till och med. kroppen har sin egen takt.



lämna gärna en komentar om vad du tycker borde stå i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0