uppdaterar

man har mens i mer än 1,5 år så mensen är helt klart regelbunden. men sen. en dag, den beräknade dagen mensen skulle komma så kommer den inte, dag 26 skulle den ju komma! dagarna går och vi är inne på gad 31, ingen mens. vad händer?!

kännde att jag borde ta upp det här!
svar:
1. du kan ha stressat för mkt när det kommer till skolan elr annat.
2. nu kanske vill att den ska komma och bara väntar, då kommer den inte.
3. du kanske ätit dåligt senaste tiden och gråter mkt.
4. mensen orkade inte komma denna gång.
5. du är gravid.

om mensen inte kommit efter 34 dagar ungefär så blir det ingen mens denna månad.
men kom ihåg att äta och sova ordentligt så slipper du prata med någon doktor elr så.

en tjej jag känner är emo elr vad man kallar dom hardcore elr hur det är, men hon skär sig själv och ljuger att hon inte äter, en dum sak att ljuga om då men aja.
hon äter inte på skolan och säger att hon inte äter frukost elr något annat.
hon säger då det här för att få andra att bry sig mer om hon, alltså säga åt hon att äta och så.
jag har kännt den här tjejen snart 9 år och känner hon till 110% kompisar kan jag inte säga att vi är men i 9 år.
men sen satt vi då några tjejer och snackade om våra ``mens problem´´ elr vad man kallar dom.
en kompis till mig frågade sedan den här tjejen hur hon gör på idrotten och då sa hon
- jag får ingen mens lägre, den har slutat. (lögn)
- va!? skojar du!
- mamma sa att det blir så om man iinte äter!
- ganska lyx endå
- men du är ju fan sjuk
- skärp dig människa!

det fick mina kompisar ut ur deras munnar efter hennes mening och hon hade inte så mkt att säga utan bara ett litet fnitter.
alla som satt i bordet bara kännt hon i ungefär 2 år och under dom åren var hon emo.
(alla vi har alltså inte gått i samma skola hela livet, om ni nu blir lite förvirrade.)
jag satt bara tyst och kollade på dom andra.
sedan nån vecka efetr frågade en kompis om hon fortfarande inte fått mens.
- nee, elr för ett tag sen fick jag lite, men det var väldigt lite.
alla var bara tyst. nån dag efter skulle vi ha idrott, hon gick då på toa och sen gick jag på toa efter hon ochh öppnade toa locket, fullt med blod! hon hade alltså glömt att spola och där var mensen och bindad i den lilla behållaren förstårs.
har inte berätta om det här för mina kompisar men jag tänker bara låta det vara.
vill hon ljuga om att hon inte har mens för att hon äter för dåligt och ha massa uppmärksamhet så får hon ha det!
något väldigt sjukt att ljuga om då men.

obs: att mensen försvinner för att man äter dåligt är inte vanligt och om deta händer går du till närmaste ungdomsmottagning.


förlåt för den dåliga uppdaterningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0