pinigt må ja säga!

när jag fick min första mens så vågade inte jag berätta för mamma så jag höll det hemligt så länge som jag bara kunnde.

jag visste ju endå allt man skulle göra, det står ju i alla tidningar nu förtiden.

jag brukar vanligt vis tvätta mina trosor själv för det brukar komma små blodfläckar på dom när jag har tampong,

men jag vaknade iallafall på morgonen nån dag, försov mig lite så jag skynddademig hur mkt som helst.

hade ju tampong i så de kom lite blod på trosan.

jag la trosan under några kläder och skynddade mig sen till skolan.

men jag kom hem så ropade mamma på mig.

( hon var på övervåningen, likaså mitt rum)

men jag gick upp och där stod hon med min trosa med blodfläcken.

blev hur röd som helst för mamma vill typ hela tiden att jag ska berätta allt för hon.

- varför har du inte berättat att du fått mens?, halv ropade hon.

- venne, svarade jag.

det värsta var ju att hon berättade för hela min släkt att jag hållit det hemligt så alla mina mostrar och skämtar om de varje gång vi träffas.

blir väl att berätta allt för mamma i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0