min första mens

jag fick min första mens den 18 mars.
det glömer jag aldrig!
jag var 12 ½ år.
jag hade komit hem från skolan och då gick ja på toa.
sen när jag drog ner troserna var de en brun/röd aktig fläk på trosan.
jag fick panik.
kollande rakt in i väggen farmför mig och fortsatte med det.
jag tänkte seriöst ingentig.
jag fick snabbt om i magen, ryggen, benen, huvudet, hela kroppen helt enkelt.
men jag hade läst massa julia tidningar om mens så jag visste ungerfär hur man skulle göra.
men de var ju inte i min hjärna då, jag hade ju panik!
så jag torkade mig ordentligt och la massa papper i trosan.
klockan var ungefär 3 och mamma kommer från jobbet klockan 5 så jag kollan på tv med mina bröder, hade fortfarande paink och var väldigt kallsvettig.
men till slut kom mamma hem.
hon började då göra middag och jag vågade inte riktigt berätta än.
men sen när vi alla ätit klart och dukat bort och så.
bröderna kollade på tv och bryde sig inte om vad som pågick.
men jag sa till mamma att jag behövde hjälp med läxorna vilket jag behövde.
men innan vi gick upp så sa ja till mamma:

när jag kom hem från skolan och gick på toa var de blod på troserna.

mamma kramade om mig och jag förstog ingentig.
men sen öppnade hon sin väska (hon brukar ju ha med sig bindor och sånt, de var liksom de närmaste hon hittade.)
och tog fram en binda, hon öppnade den, jag förstod ändå inte så mycket men hon frågade vad ja hade där nu, jag svarade papper så hon gav mig bindan och sa åt mig att gå och byta.

dom första gångerna jag hade mens gick jag på toa 7-12 gånger per dag för att jag hela tiden trodde att de skulle rinna över och så men de visade sig inte vara nåt.

så var min gång, berätta gärna om din!

Kommentarer
Postat av: ^^

väldigt intressant ^^

2009-08-19 @ 16:27:48
Postat av: ^^

jag menar de ^^:)

2009-08-19 @ 16:28:18
Postat av: SVAR till ^^

haha kul att du tycker det (:

2009-08-19 @ 16:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0