MENSVÄRK SUGER!

jag hade inte så mycket att göra så jag tänkte skriva lite om mensvärk.
alla tjejer får ju inte mensvärk, så jag är enormt avensjuk på dom som inte har mensvärk.

jag har mens i 6 dagar och nu ska jag berätta vad som händer på dom dagarna.

dag 1: skit här kom mensen nu då! måste tvätta troserna så morsan inte ser mensen, för pinsamt!
det får bli en vanlig libresse binda idag. fy vad jag har ont i magen asså! men aja de är bara lite.
nu ska ja sova då, jag får ta en normal stor tampong nu.

dag 2:  aj!!! har skit ont i magen! kan inte röra mig!, jag tar på mig kläder så går jag ner och äter frukost, får se hur det blir.
fan jag orkar inte frukosten, har för ont och är kallsvettig, jag år en halv macka. jag får ta en dusch!
fan va ont de gör! mitt i duschen sätter jag mig på toa stolen för att det gör för ont att stå.
nu har jag duschat klart och jag bara gick och la mig i säng, med handuken och de.
jag satt mig vi datorn (bärbara) och gick in på umo.se. brukar alltid må bra efter att ha läst lite om mens.
bättre nu. de blev tampnger genom dagen.

dag 3:  inte ont i magen idag, normal stor tampng idag.

dag 4: tampon idag med, storlek: light flow och mini. ingen mensvärk.

dag 5: idag tar jag en vanlig libresse binda, ingen mensvärk idag.

dag 6: idag blev det trosskydd på morgonen/dagen men sen behöver jag inte för det bara är lite brunt.

jag snackar lite mer om mens snart, morsan ska ha datorn en stund så vi ses snart då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0