SVAR OM MENS

Jag är otroligt ledsen över den dåliga uppdateringen!

Jag vet mycket väl är ni kommer in hit med hopp om ett nytt inlägg men ser fortfarande det gamla. 

Just nu tänkte jag bara köra med ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig.

Jo, det har kommit upp några frågor på mailen så jag tänkte passa på att svara på några nu.

Ps. Jag går förkortat frågorna så blir det enklast:)

- Jag använder bindor men hur ska Jag göra på idrotten?

Svar: Innan idrotten tar du bara på dig idrottskläderna som vanligt men när lektionen är slut och det är dags för att duscha så Har du bara in på toan, slänger bindan och sen är det bara att duscha. Efteråt var du på dig dina kläder lite snabbt och gömmer bindan under tröjan, (om du inte vill att någon ska veta att du har mens alltså) gör det du ska och sen är du klar. Att du går in på toan två hänger kommer ingen att märka eftersom alla är så upptagna med dom själva.Jag menar hur många hänger har ni sett era vänner smyga gö sådär? Inte så många va. Det är för att alla är så upptagna med sig själva och ora sig om sina dina problem.

- Hur kommer det sej att du inte lägger ut bilder på dig själv?

Svar: Jag går märkt att om man nämner vem man är så försvinner intresset hos lärarna om ämnet jag försöker skriva om.

- Kan man bada när man har mens?

Svar: Självklart!Det är bara att använda tampong (eller menskopp) så går det hur bra som helst men kom ihåg att du ska använda en ny tampong innan du badar och sen byta och du badat klart. Brukar du bara använda bindor så går det givetvis också bra att bada. Har du märkt att det inte kommer någon mens när underlivet kommer i kontakt med vatten? Det är faktiskt så. Annars får du helt enkelt stå över.

- Gör p-piller så man får mindre mens?

Svar: Bland annat. Gå in på google och sök på p-piller där jag du läsa om det tills ögonen trillar ur;) Det får räcka med frågor nu.

Har ni någon fråga är det bara att maila till [email protected] det är inte alltid säkert att jag publicerar svaren här men ni får självklart ett svar tillbaka skickat:)Nu ska jag sova så god natt alla fina lärare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0