Jag har provat menskoppen!

Vill ni veta vad lilla jag gjorde igår?

Jo igår provade jag på menskoppen!

Så varför inte läsa det här ganska långa inlägget om hur min första gång gick till.

Blir vår nästa man (kvinna) du?

Läs om mina åsikter om menskoppen och tänk efter om menskoppen skulle vara ett bra val.

Jag fick menskoppen för någon vecka eller så och har inte vågat prova den förens igår.

Ingen var hemma igår så jag tyckte det passade då.

Nu ska jag berätta!

Koppen jag använde hete Femmecup.

Femmecup.

Det första jag gjorde var att tvätta mina händer och menskoppen.

Sedan började jag få det här pirret.

Det var som första dagen jag förde in en tampong.

Jag vek koppen en gång på hälften och sen en gång igen.

Ville att den skulle bli så liten som möjligt.

Sedan försökte jag ''trycka'' in den.

Mn känner direkt när hela överdelen är inne så då förde ja in den lite grann mer och släppte sedan menskoppen så den öppnade upp sig.

Då förde jag bara upp menskoppen så att bara själva pinnen var utanför kroppen.

Men jag fick försöka några gången innan jag fick upp den.

Första gångerna visste jaginte ens hur jag skulle få in den.

Men jag fick in den på rätt plast 2 gånger :D

Är riktigt stolt! När den väl var där inne så känndes den helt seriöst inte.

Jag trodde man skulle känna av den då man gick och så men så var det inte.

Men den första gången jag fick in menskoppen så fick jag värsta paniken att jag inte skulle få ut den men jag vek den lite lätt och drog ut den långsamt.

Det var ju helt klart lite läskigt men menskoppen var ju endå så längt ner så det är ingen ide att vara rädd (känner jag nu).

Man kan förvara sin menskopp i förvaringspåsen som tillkommer.

Något som måste till lägas om den här menskoppen är att den är otroligt mjuk!

Jag trodde dom skulle vara lite hårdare men dom är hur mjuka som helst!¨

Jag har inte fått min mens än så jag kan inte rikgtigt säga något än om vad jag tyckte under mensperioden.

Men jag brukar ha ganska mycket flytningar (irriterande eller vad?)så jag använder menskoppen till det.

Menskoppen kan alltså användas till det!

 

Men några tips om allra första gången är att du ska läsa mycket om menskoppen innan du provar så du känner dig säker. Kom ihåg att slappna av annars blir det bara konstigt. Får du inte in den första gången, ge inte upp hoppet för det ska g att få in den.

Se även till att den är helt uppviken för annars kommer det att läka.

Jag tänker iaf använda menskoppen flitigt!

Dom dåliga sakerna jag tycker om menskoppen:

 

* Kan vara svårt att få in den dom första gångerna.

* Man måste koka menskoppen för att den ska bli helt rengjord. (För dom som bor hos sina föreldrar och har syskon hemma kan den inte vara lätt att hitta en bra stund att koka menskoppen men menskoppen ska kokas 2-3 minuter så en liten trip till spisen borde ingen märka).

* Det är riktigt äkligt att töma menskoppen med mens/flytingar.

* Den finns framför allt att köpa på internät och då måste man vara 18 för att beställa så det kan vara lite pinsamt att be föreldern bestäla åt en. Men kom ihåg att det är samma sak som att be mamma köpa hem bindor eller tamponger. Lär din mamma lite om menskoppen vet ja!

* Man kanske råkar föra in den för mycket, den ska ju bara vara precis längst ner.

 

 

Dom bra sakerna jag tycker om menskoppen:

 

* Otroligt bllligt i längden! (En kopp kostar ca 300:- och kan användas i 8 till 10 år).

* Man känner inte av den och den syns inte alls!

* Man kan bada med den.

* Man byter inte så ofta, det är mycket bättre att bara se blodet  ungefär 3 gånger per dygn istället för 6.

* Man behöver inte oroa sif för infektioner och de ( om man tvättar den ordentligt så).

     

Det var mina åsikter om menskoppen.

Fråga bara om du undrar något så besvarar jag din fråga mer än gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0