5/5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, vad är hylsor?

http://www.youngwomenshealth.org/tampon.html


mitt råd är bara att besöka den här sidan!
hur bra som helst!
MEN den är på engelska, men man brukar kunna översätta sånt, lägst upp på sidag brukar det vara en ruta där det står om di vill översätta.



jag hade tänkt att berätta lite om tampongerna utomlands och här i sverige.
i sverige så är tamponge dom man trycker in med fingret.

men i dom flesta ställena utomlands så är tamonger dom med hylsor.

så kan dom se ut.
det är en heöt vanlig tampong i, vad är dom 3-4 cm?
men den till vänster har en hylsa, man trycker alltså in den hela 8 cm? tampongen till hälften och sen börjar man trycka elr hur man ska förklara i andra änden, alltså den med tråden.
så ni som inte gillar att trycka in fingret kan använda den här.
har du använt tamponger länge och känner dig van så tycker jag också att du borde använda den här.
hela usa använder iaf den här.
den finns att köpa i alla mataffärer men den ligger lite längre bort från favoriterna.
dom brukar allatså vara längst upp i hyllan.
hylstampongerna finns i OB så ni vet.
dyra är dom inte heller men man kanske ska ta en runda till ica snart och fixa lite:)

även fast det här är inlägg 5/5 så betyder det inte att jag ska skita i bloggen.
jag vill att statestiken ska växa ännu mer och då måste man ju uppdatera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0